True

Kako si lahko letos med prazniki NE uničiš prebave? 7 enostavnih nasvetov
Ohrani črevesje v ravnovesju

Prazniki so tu! Kljub temu da bodo druženja letos omejena, hrana, pa čeprav le v ožjem družinskem krogu, ostaja pomemben del tega časa. Prenajedanje lahko pripelje do številnih težav - od slabosti, zgage do zapeke in glivičnih vnetij. Zato smo pripravili 7 enostavnih nasvetov, ki te bodo te praznike obvarovali pred prebavnimi težavami.



Verjetno tudi ti že načrtuješ praznične menije, peko sladkih dobrot, razvajanja z jedmi, ki jih običajno ne kuhaš, brskaš za babičinimi recepti z belo moko in tono sladkorja? Seveda s tem ni nič narobe, saj je hrana, sploh kadar gre za tipične praznične jedi, del tradicije in neločljivi del prazničnega vzdušja. A pozor - zmernost naj bo na prvem mestu.

Težave s prebavo, če za praznike popustiš

Če se med prazniki pri prehrani preveč prepustiš “navdihu” in popustiš pred polno obloženo mizo, svoje telo lahko pripelješ do številnih nevšečnosti.

Nekaj odvečnih kilogramov, ki so običajna posledica nepremišljenega prenajedanja, ni najhuje, kar se ti lahko zgodi. Pojavijo se namreč lahko še precej hujše neprijetnosti, ki so boleče in ti lahko uničijo druženja, obroke ali celo vse praznike:

  • slabost

  • bolečine v trebušni votlini

  • napihnjenost

  • spahovanje

  • slaba kakovost spanca

  • zgaga

  • glivična vnetja (pri ženskah) in celo

  • popoln kolaps prebavnega sistema.

In kako se temu izogniti? Preprosto.

7 preprostih nasvetov, da si med prazniki ne uničiš prebave

V Ayatani se zavedamo, kako zelo je črevesje pomembno in kaj vse temelji na njem. Zato smo pripravili 7 preizkušenih in popolnoma “obvladljivih” nasvetov, ki ti bodo pomagali, da letos med prazniki ne porušiš ravnovesja svojega črevesja in posledično celega telesa.

Vsi nasveti so nadvse preprosti in noben od tebe ne zahteva hudega odpovedovanja, načrtovanja ali predznanja. Zato predlagamo, da se jih kar lotiš!

1. Polnovreden zajtrk za podporo črevesju

Zajtrku z razlogom pogosto rečemo kar najpomembnejši obrok dneva. Z izbiro kakovostnih in lahko prebavljivih živil svojemu telesu zagotoviš dovolj energije za vrhunski začetek dneva, a ga obenem ne obtežiš in ne zapackaš črevesja. Zato naj bo vsak dan tvoj zajtrk kakšna jogurtova skleda z domačo granolo (ali pa tudi kupljeno, ke pazi pri vnosu sladkorja), kakšna smuti skleda z “okraski”. Če si pa bolj za na hitro, si pa tisto smuti skledo prilagodi in zlij v kozarec. Ne zanemari dejstva, da je zjutraj dobro uživati tudi zelenje. Če imaš možnost kakšno zelenolistno zelenjavo dodati bodisi v smuti bodisi v hladno stiskan sok, kar takoj posezi po njej! 

Poskrbi tudi, da zajtrka ne preskočiš, saj zaradi posledične lakote do kosila hitreje sprejmeš kakšno odločitev, ki je tvoj prebavni sistem nikakor ne bo vesel.

Namige za okusne in prebavilom prijazne zajtrke poišči med našimi recepti.



2. Pojej samo glavno jed in zelenjavno prilogo

Preskoči veliko količino predjedi, prilog in poobedkov, pojej pa le glavno jed in zelenjavno prilogo. Številne priloge, tudi recimo kremne juhe, bodo ob večjih količinah jedi na mizi za tvoj prebavni sistem enostavno prenaporne. 

Poskusi se izogniti velikemu vnosu sladkorja takoj po obroku, daj svoji trebušni votlini čas, da si malo oddahne od hrane. 

Jej počasi in zavestno ter hrano dobro prežveči. Kar pa je najbolj pomembno, ne pozabi na zelenje, ki vsebuje veliko vlaknin in lahko reši tvoj prebavni trakt pred neželenimi posledicami. 


3. Odreci se predpripravljenim jedem in raje ohrani preprostost

Ko kuhaš doma, točno veš, kaj daš v vsako jed. Ko kupiš predpripravljeno hrano, lahko z gotovostjo pričakuješ številne skrite sladkorje, soli, maščobo, umetne dodatke in arome. Namesto, da kupuješ predpripravljeno hrano, raje poenostavi svoj praznični jedilnik tako, da ti bo dopuščal, da vse jedi pripraviš v svoji kuhinji. Tudi enostavne jedi so okusne, predvsem pa zagotovo tudi bolj zdrave in lažje prebavljive. Za bolj pester okus lahko poskrbiš že z nekaj začimbami. 


4. Na “običajne” dni čim bolj preprosti obroki

Mnogi radi popustimo čaru praznikov in odmislimo vsa prehranska pravila, ki smo se jih prej nemara držali. Ampak, iskreno - prazniki ne trajajo cel december. :) Med praznične štej le nekaj najpomembnejših dni: božični večer in božič, silvestrski večer in novoletni dan. Na ostale dni jej kot običajno, polnovredno in uravnoteženo. Če se držiš še prvega pravila in vsak dan, tudi na praznik, poješ še črevesju prijazen zajtrk, si že na odlični poti ohranjanja črevesnega ravnovesja.



5. Posegaj po fermentirani hrani

Fermentirana hrana je eden najboljših naravnih virov probiotikov, ki ugodno vplivajo na črevesno floro in prebavo na splošno. Zato jo redno dodajaj k svojim “neprazničnim” obrokom. Poleg tega poskusi pojesti še čim več sveže, vlakninaste hrane, zimskih solat, oreščkov, stročnic in semen.


6. Ne pozabi na kakovosten spanec in redno telesno aktivnost

Ne zanemari pomembnosti zadostnega in rednega spanca, da se tvoje telo lahko regenerira. Vsaj 2 uri pred spanjem ne jej. Redna vadba oziroma gibanje, čas zase, umirjanje, meditacija in hvaležnost so dejavnosti, ki vse vplivajo tako na telo kot na um, zato nekaj časa le nameni tudi njim.


7. Pazljivo pri pijači

Zjutraj kavica ali dve, vmes kozarec kole, zvečer vino in pred jedjo nekaj kratkega … Pazljivo! Tudi pijača lahko obremeni tvoj prebavni sistem. Še zlasti se izogni alkoholu in sladkanim pijačam in jih raje zamenjaj za zdrave alternative.

Pred ali po jedi toplo priporočamo kombucha shote, ki vsebujejo kombuchin eliksir in izbrane sestavine, ki pomagajo prebavi (delujejo kot digestiv ali aperitiv, pa še v pomoč imunskemu sistemu so).

Gazirane sladke pijače zamenjaj za kombucho ali vodni kefir, ki bosta potešila tvojo željo po mehurčkih in sladkobi na zdrav način, z njima pa v telo vneseš še žive organizme, ki bodo priskočili na pomoč tvoji prebavi. Naša Winter Spice kombucha s svojim okusom zimskih začimb je popolna spremljevalka vseh prazničnih dni!

Zvečer pa se le pogrej ob skodelici nesladkanega zeliščnega čaja.


Sprejmi izziv!

Kakšni se ti zdijo nasveti? Mi mislimo, da so dokaj preprosti in da jih ne bo problem umestiti v vsakdanjik! Ker verjamemo, da ti lahko uspe, te izzivamo:

izberi vsaj 3 izmed naštetih nasvetov in se jih striktno drži od danes pa vse do novega leta.

Upaš? Seveda! Z njihovo pomočjo bo tvoja prebava čez praznike ostala urejena, manj bo želodčnih in črevesnih težav, bolečin, neprijetnosti. Ko izziv opraviš, se oglasi v komentarju in se pohvali! 


P. S. Te zanima, kako črevesje spraviti nazaj na optimalno delovanje?

Potem te bo zelo razveselila novica, da v januarju pripravljamo posebno sodelovanje, ki ti bo omogočilo, da na hiter, enostaven in preverjen način svoje črevesje spraviš nazaj v optimalno stanje, ob tem pa pridobiš še ogromno novega znanja. Spremljaj nas, kmalu povemo več!


                  Prijava za komentiranje
                  Tipične zimske začimbe - kako in zakaj jih uporabiti?
                  Zimske začimbe za razvajanje čutov in toplino

                  To install this Web App in your iPhone/iPad press and then Add to Home Screen.